Tuesday, 16 August 2011

Bulan Puasa !


Hari ni saye , Mady , nak update blog ni pasal bulan ramadhan . maklum la . mesti ramai yang akan cakapcakap pasal topik kali ni kan ? hipokrit ? suke ati kau la . takkan aku nak marah . mulut kau kan ? banyak bende yang ramai tahu tapi buad2 tak tahu . " pe bende ? " mesti korang pelik . pasal puasa la . ramai yang puasa SAJE ! betul tak ? kenape saye cakap macam tu ? ini adalah dari pandangan saya dan pendapat beberape orang . termasuk la beberape alim ulamak . Bukan pak cik Halim ea ! hehe . sempat gurau . ramai yang berpuasa tapi tak solat . kenape ? bukan ke solat itu rukun islam yang ke2 ? tahu kan ? jangan la sekadar mengangguk saje . yakin la bahawa akan ade balasan bagi orang yang TERLUPA akan solat nye . saya bukan cakap untuk diri anda semua . tapi nasihat dan peringatan buad saya jugak . ada lagi . maksud puasa ialah menahan diri dari lapar dan dahaga serta dari perkara yang boleh membatalkan puasa . bukan itu je tau . mencar** jugak boleh menjejaskan puasa kita . kita jugak perlulah menyekat pandangan kita dari memandang perkara2 yang HARAM . berbalik pada solat tadi . berbaloi ke kita berpuasa tanpa melakukan solat FARDHU ? tak berbaloi baloi langsung . so , mari lah solat . nak pergi terawih ? suka suki kau lah . tapi mane lagi penting ? FARDHU atau SUNAT ? anda pikir lah sendiri . kalau kau pikir nak tambah lagi pahale , mari lah buat perkara sunat . baru lah rasa nikmat RAMADHAN kan kawan kawan ?

Dari kau orang asyik nak mencar** baik pergi solat ! FARDHU lagi penting yoo . SUNAT ? digalakkan sangat sangat .

Nampak songkok ni ? jum la wahai umat ADAM . kau period ke ? tak kan ? so ? Solat la ye . HAWA pulak jangan buatbuat kurang pandai ye . hehe . dah lah . lagi lame . lagi banyak pulak saya nak tulis . hehe .

No comments:

Post a Comment